• Eigen Foto
  • Eigen Foto
  • Eigen Foto
  • Eigen Foto
  • Eigen Foto
  • Eigen Foto
  • Eigen Foto
  • Eigen Foto

Haarlemse IKEA een van vier testwinkels wereldwijd

HAARLEM IKEA Haarlem heeft de showroom volledig verbouwd. Het Zweedse woonwarenhuis test hier de komende anderhalf jaar een nieuw concept met onder andere interactieve tools, interieuradvies op maat en een extra bijzondere winkelervaring door gebruik van licht, geluid en geur. Zo kunnen klanten via een interactief scherm ter plekke de ideale kledingkast samenstellen, vertellen 'bewoners' van de voorbeeldkamers in de showroom over hun persoonlijke woonoplossingen en kan men bij de medewerkers terecht voor persoonlijk interieuradvies. Het concept sluit aan bij de ambitie van het Zweedse woonwarenhuis om de winkelervaring de komende drie jaar compleet te vernieuwen. IKEA test het concept ook in winkels in Canada, Frankrijk en Polen.

Nog meer dan voorheen staan complete woonoplossingen centraal in IKEA Haarlem: van het kiezen van het juiste matras en hoofdkussen tot de inrichting van de badkamer en de indeling van je kledingkast aan de hand van het aantal schoenen en jassen dat je hebt. ,,Al jaren onderzoekt IKEA middels huisbezoeken wereldwijd wat nou écht bijdraagt aan het woonplezier van bewoners uit een bepaalde regio", vertelt Aditsa Möbius, storemanager IKEA Haarlem. ,,De kamers in onze (vernieuwde) showroom zijn gebaseerd op echte huishoudens in Haarlem en omgeving". In de verschillende opstellingen komt de klant als het ware bij de mensen thuis en zien ze in welke straat ze wonen. De bewoners van de kamers vertellen klanten via een audioverhaal over hun persoonlijke woonoplossingen en -frustraties, zoals de typische hoge plafonds en ramen in de binnenstad van Haarlem.

Houd de website van IKEA Haarlem, te vinden via www.ikea.com, in de gaten voor meer informatie over de vernieuwde showroom.